کتاب

کتاب رمل مجموعه بزرگ کتاب علم رمل

کتاب رمل مجموعه بزرگ کتاب علم رمل این فایل به عنوان یکی از کامل‌ترین کتب در حوزه علم رمل شناخته شده و اطلاعات گسترده‌ای را در این زمینه فراهم می‌کند. در این متن، اصطلاحات فنی مورد استفاده شده نیز عبارتند از:
1. “رمل”: به معنای علم رمل یا علم آسطوره‌خوانی است که به بررسی تأثیرات اعداد و نقش آن‌ها در زندگی و رویدادهای زمینی می‌پردازد.
2. “کتاب رمل”: اشاره به کتاب مورد نظر در حوزه علم رمل است که به عنوان یک منبع جامع و کامل شناخته می‌شود.

کتاب رمل

“کتاب رمل” اشاره به یک کتاب معتبر و جامع در حوزه علم رمل دارد. علم رمل یکی از علوم قدیمی است که به بررسی الگوها و نقوش مختلف بر روی سطح زمین، مانند خطوط و نقاط، می‌پردازد. این علم در گذشته برای پیش‌بینی و پیش‌گویی از وقایع آینده استفاده می‌شد.

اصطلاح فنی:
1. **کتاب رمل (Kitab Ramal)**: یک کتاب معتبر و جامع در حوزه علم رمل که به عنوان یک منبع کامل شناخته می‌شود.

کتاب چیست

معرفی مجذوب‌کننده‌ترین و اطلاعاتی‌ترین مجموعه از برگه‌هایی که تا به حال با آن‌ها روبه‌رو شده‌اید – کتاب‌ها! وارد دنیایی از عجایب نوشتاری، تصاویر شگفت‌انگیز و صفحات چاپ شده شوید که شما را به یک عالم جدید از دانش می‌برد. اینا مسئله جوهر روی کاغذ، پوست حیوانات یا سایر مواد باشد، کتاب‌ها توانایی رقصاندن خیال شما و باز کردن درهای بی‌پایانی امکانات را دارند. پس یک کتاب بگیرید، صفحاتش را بچرخانید و ماجراجویی را آغاز کنید!

رمل

در علم رمل، اساس کار این است که نقاط روی سطحی مانند کاغذ یا زمین به صورت تصادفی کشیده شوند. سپس این نقاط به صورت دو به دو به هم وصل می‌شوند. در انتهای هر خط، یا یک نقطه باقی می‌ماند یا نقطه‌ای نمی‌ماند. سپس سطرهایی که تعداد نقاط آنها فرد است، را نقطه و سطرهایی که تعداد نقاط آنها زوج است، را خط می‌نامند.

روش دیگر برای انجام این کار استفاده از تاس یا قرعه است. اگر عدد تاس فرد باشد، نشانگر نقطه و اگر زوج باشد، نشانگر خط است. پس از تشکیل خط و نقطه‌ها، آن‌ها را به صورت چهار ردیف چهارتایی می‌نویسند که به آن‌ها “امّهات” می‌گویند. امّهات همان چهار شکل هستند که پس از ریختن ۱۶ سطر نقطه و جداسازی آن‌ها به چهار چهار و زیر هم قرار دادن حاصل می‌شوند.

علم رمل

در این علم، که به آن علم رمل یا جفر نیز گفته می‌شود، هیچ محدودیتی از نظر کاربرد وجود ندارد. به عبارت دیگر، این علم بر اساس پرسش و پاسخ است و به همین دلیل می‌توان هر سوالی را مطرح کرد. استاد این علم، که در اینجا او را رمال می‌نامند، با توجه به دانش و مهارت خود می‌تواند پاسخ مناسبی برای سوالات مطرح شده پیدا کند. در دوره‌های آموزشی، نحوه انجام این کار به طور کامل آموزش داده می‌شود.

لازم به ذکر است که باید همیشه به یاد داشت که علم کامل از غیب و سایر مسائل غیرقابل درک برای بشر، تنها در اختیار خداوند است. هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که با استادی در علوم جفر و رمل یا هر مهارت دیگری، به دانش غیب خداوندی دست یافته است. باید بدانیم که دانشی که به انسان‌ها داده شده، تنها یک قطره از اقیانوس بیکران خزانه علم الهی است و هدف از افاضه آن، در واقع مقابله با شیطان و یارانش، و همچنین پی بردن به خیر و شر امور است. در صورتی که صحبت از غیب و داشتن اطلاعات غیبی در این علوم باشد، منظور آن غیبی است که از دسترس عموم دور است، اما با استفاده از وسایل مناسب، قابل دسترسی است. من این را “غیب اصغر” می‌نامم که جزئی از غیب بزرگتر است که تنها خداوند اطلاعات آن را دارد.

چگونه خط و نقطه میتواند خبراز آینده بدهد؟

در علم جفر و رمل، پیش‌بینی آینده یکی از موضوعات مطرح است که به روش‌های مختلفی قابل انجام است. این علم یکی از روش‌هایی است که برای پیش‌بینی و استخراج جواب‌ها به کار می‌رود. در این زمینه دو نظریه وجود دارد که درباره نحوه انجام پیش‌بینی و استخراج جواب‌ها تبیین می‌کنند.

 نظریه علمی و روانشناسی         2- نظریه مذهبی

نظریه علمی بر این باور است که در درون انسان، قدرت یا آگاهی وجود دارد که آن را ضمیر ناخودآگاه می نامیم. این شعور درونی را می توان الهام الهی فرض کرد، زیرا از ذات الهی سرچشمه می گیرد و بنابراین با آگاهی از همه چیز به معرفت جهانی متصل است. ابزار پیشگویی نقاط و خطوط وسیله ای نمادین است و ضمیر ناخودآگاه از طریق آنها با انسان ارتباط برقرار می کند و بینشی نسبت به آینده می دهد یا علل مشکلات را روشن می کند. استخاره با قرآن نیز شبیه همین است.

نظریه دینی ضمن تأیید این مطلب می افزاید که این الهام الهی از طریق نقطه و خطوط به فالگیر نازل می شود و پاسخ مناسب و مناسبی به سؤال فرد می دهد. بدون لطف خدا، ما از هیچ موضوعی آگاهی نداشتیم.

 وجه تسمیه و علّت نامگذاری

در لغت، “رمل” به معنی شن و ماسه است. انتخاب این نام برای علمی که هیچ ارتباطی با شن و ماسه ندارد، به دلایل مختلفی صورت گرفته است. یکی از داستان‌های قدیمی که در منابع این علم آمده است، مربوط به زمانی است که خداوند حضرت آدم و حوّاء را از بهشت اخراج کرد و آن‌ها را به زمین فرستاد. آدم هوا را گم کرد و روزی در کنار دریا نشسته بود که حضرت جبرئیل به سراغ او رفت و علت ناراحتی او را جویا شد. سپس حضرت جبرئیل چهار انگشت خود را در ماسه فرو کرد به صورتی که اثر چهار انگشت به شکل چهار نقطه عمودی در ماسه پدیدار شد و این شکل به نام “طریق” شناخته شد.

حضرت آدم با الهام الهی معنای این عمل را فهمید و با توجه به چهار نقطه، شکل “جماعت” را ایجاد کرد. از ترکیب دو نقطه یک خط و از ترکیب 8 نقطه چهار خط به وجود آمد. از ترکیب خط و نقطه، 16 شکل رملی تولید شد که منشأ علمی بسیار ارزشمندی دارد.

داستان دیگری نیز حکایت می‌کند که علم رمل، معجزه حضرت دانیال بود که جبرئیل (ع) در روی ماسه به او تعلیم داد و به همین دلیل به رمل شهرت یافت. همچنین، دلیل قابل قبول‌تر برای این نام این است که زیرا پایه و اساس این علم خط و نقطه است و یکی از روش‌های ساختن خط و نقطه، استفاده از سنگ ریزه یا ماسه است.

استخراج جواب سوالات در رمل

روش کار در این علم بسیار جالب و دلچسب است. ابتدا رمال سوال سائل را می‌پرسد، سپس با نیت سوال او، با استفاده از قرعه رمل یا نقطه‌ریزی، 16 شکل از اشکال رمل را تشکیل می‌دهد و در مرحله بعد، با کمک منسوبات هر شکل، جواب شخص را استخراج می‌کند. منسوبات به این معناست که هر شکل به عنوان نماینده و نمادی برای چیزی قرار داده شده است، به هر نظری که شما دارید. به عنوان مثال، برای استخراج شکل و صورت دزد در این علم، با مراجعه به خانه مربوط به سوال دزدی و مشاهده شکل مربوطه و توجه به جنسیت و صورت، شکل و صورت سارق استخراج می‌شود.

علم رمل بسیار جذاب و دلچسب است. در کلاس‌های حضوری یا آموزش به صورت مکاتبه‌ای، تمام روش‌های استخراج جواب به صورت کامل آموزش داده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا